Top Companies. Start și Restart

Era vară toridă. Stau pe bancă, îmbrăcat într-un costum negru, cu cravata strânsă bine. La fel și managerul meu, care e lângă mine. Amândoi eram frustrați, considerând că firma pentru care lucram clar nu se îndrepta într-o direcție bună.

Ce urmează să vă povestesc se întâmpla în 2004 (deci cu mult înaintea lansării rețelelor sociale sau a smartphone-urilor), când lucram la Brașov, la o firmă care edita și distribuia un catalog de afaceri gen Pagini Aurii. Se numea Adrese Utile. Vindeam spațiu publicitar în acea publicație, distribuită gratuit la firme. Era primul job, dar îmi plăcea mult ceea ce făceam, managerul mă aprecia și aveam rezultate. Dar antreprenoriat încă se făcea „pe burtă” în România. Aveam un birou de 9-10 mp, nici gând de salariu fix și deplasările le făceam pe jos prin oraș, neavând mașină de serviciu.

A fost o perioadă grea. Dar fiind la început de carieră nu aveam încă repere. Cu toate astea am învățat vânzări și marketing „the hard way”.

Revin la momentul din vara anului 2004 (când aveam 20 de ani). La un moment dat mie și managerului meu începuse să ni se contureze o idee. O idee de business. Și așa a luat naștere revista Top Companies. Un proiect prin care am vrut să transpunem în realitate ideile noastre de presă de business. Chiar dacă unii ne considerau un fel de „Zile și Nopți” mai premium, noi am lucrat mult la capitolul aspect (grafică elegantă, tipar de calitate), dar și la conținutul redacțional, care în timp a devenit din ce în ce mai apreciat.

Ni s-au alăturat în timp oameni dragi, care au transformat echipa într-un tot unitar, în care se punea accent pe relaționare profesionistă, îndeplinirea obiectivelor, dar și pe viteza de lucru.

Și demersul nostru, a unor tineri care munceau până la epuizare, consider că a fost o reușită.

În 2009 începe să se simtă puternic criza și în România. Manageri de la majoritatea firmelor care erau clienți de spațiu publicitar, încep să mă sune, anunțându-mă că își restrâng la maxim bugetele de marketing și implicit nu vom mai colabora. Și cum revista era susținută doar din vânzarea de spațiu publicitar și nu de vreun partid sau trust de presă, am intrat în incapacitate de plăți. Am mai continuat din inerție (la insistențele echipei și colaboratorilor), dar la un moment dat ne-am oprit din activitate. Ca și majoritatea presei scrise din România.

Și dacă e să recunoaștem, eșecul de fapt s-a datorat ambiției cu care am refuzat „refugierea” în online.

Dar acest eșec nu m-a oprit în niciun caz din a visa în continuare la un proiect de revistă de business.

Astăzi relansăm Top Companies, atât ca site de știri, interviuri și profiluri de afaceri, dar și în variantă tipărită, în ediții speciale sezoniere.

Top Companies va fi în primul rând despre poveștile de succes din spatele afacerilor din România, dar și din alte țări.

Îmi doresc ca Top Companies să fie lipsită pe cât posibil de clișee și să își contureze o voce editorială respectabilă.

Alexandru Neagu


libris.ro

Scrie un comentariu